Laat jouw marketing vlammen

Lees snel verder hoe!

Met deze tips promoot en verkoop jij je producten nóg beter!

HortiHeat helpt jou om je producten te promoten en te verkopen. Met deze tips helpen we je graag een handje extra om alles uit je marketing te halen om zo jouw producten nóg beter te kunnen promoten en verkopen! Doe er je voordeel mee!

  • Het bepalen van je doelgroep is erg belangrijk. Zoek bijvoorbeeld naar bepaalde specifieke eigenschappen die jouw klanten kenmerken en speel daarop in. Zo kun je ook makkelijker klantspecifieke aanbiedingen versturen die dan (vrijwel) zeker interessant zijn voor die klanten.
  • Bepaal het doel van de nieuwsbrief, offerte, bestellijst, etc. Als je een doel hebt, weet je later ook beter of je dit doel hebt bereikt en of je verstuurde aanbieding dus heeft gewerkt. De statistieken van een verstuurde nieuwsbrief, offerte, bestellijst, etc. vertellen je hoe goed deze aanbieding scoort en geeft je bijvoorbeeld inzicht in welke titels van aanbiedingen of welk tijdstip van versturen het wel/niet goed doen. De statistieken van de bestellijst vind je hier: Bestellijsten > 3 puntjes achter de bestellijst > Statistieken

Als doel van je bestellijst, aanbieding, etc. kun je bijvoorbeeld denken aan een nieuw soort onder de aandacht brengen of schaars aanbod verkopen!

  • Zorg voor een pakkende titel voor je nieuwsbrief, offerte, bestellijst, etc.! Als je een standaard titel gebruikt, is de kans veel kleiner dat de aanbieding überhaupt wordt geopend.

Vertel in je titel waar je aanbieding over gaat (wees concreet), maar vermijd een 'verkooppraatje': So, tell, don't sell! 

  • Personaliseer en communiceer! Spreek je klanten aan met hun naam (in de bestellijst gebruik je hiervoor *|ontvanger|*), zorg ervoor dat je op de hoogte bent van wat er bij je klanten speelt, beloon je beste klanten en voorkom dat je je klanten als allemaal hetzelfde ziet.
  • Mocht je iets nieuws hebben, zoals de bestellijst, neem je klanten dan mee in het verhaal. Vertel waarom je hiervoor hebt gekozen en bijvoorbeeld waarom je vindt dat het perfect bij die klant past. Snappen ze iets niet, leg het dan geduldig (nog een keer) uit. Voor een uitleg van de bestellijsten, kun je deze pagina versturen naar je klanten!
  • Timing is alles! Een aanbieding op vrijdag om 17.00 uur versturen zal minder geopend worden dan een aanbieding die op maandag om 10.00 uur is verstuurd. Zorg ervoor dat je weet wanneer je klanten aanbiedingen willen ontvangen en houd daar rekening mee in het versturen van je aanbiedingen.

Nog meer tips...

  • Visuele content is hét! Daarmee bedoelen we afbeeldingen en video’s. Zorg daarom voor goede productfoto’s, want een aantrekkelijke foto verkoopt gewoon beter!
  • Test je nieuwsbrief, bestellijst, aanbieding, etc. Zo weet je namelijk precies of je aanbieding, offerte of nieuwsbrief geen fouten bevat en of het er op elk apparaat goed uitziet.  
  • Nieuwe klant aangehaakt? Stuur hem een persoonlijk berichtje (bijvoorbeeld via een opgemaakte mail) waarin je de nieuwe klant welkom heet en uitziet naar de samenwerking.

Vragen of meer informatie?

Heb je een vraag, wil je je hart luchten of wil je een complimentje geven? Laat het ons vooral weten. HortiHeat experts Erik en Pam staan altijd voor je klaar via de telefoon of mail. 

Neem contact op