Foto: Menno van Es, mede-eigenaar van marketing- en adviesbureau The Green Brand Factory
Terug

Promoot je Daytrade-aanbod met slimme mailings in HortiHeat

1 minuut leestijd
Gepost op 8 mei 2025
door Britt van Zon

Met de komst van Daytrade in Floriday heeft HortiHeat een nieuwe verkooptool gelanceerd: Daytrade-mailings. Hiermee breng je als kweker je Daytrade-aanbod onder de aandacht bij je klanten. Daytrade is een nieuwe manier van daghandel via Royal FloraHolland dat in eerste instantie voor de snijbloemenkweker is ontwikkeld. Maar ook Menno van Es, mede-eigenaar van The Green Brand Factory, werkt hiermee en is enthousiast over de potentie: “Ik denk dat Daytrade niet alleen nieuwe klanten oplevert, maar ook nieuwe producten aan bestaande klanten. De inzet van Daytrade-mailings in HortiHeat helpt ons daarbij.” The Green Brand Factory is vanuit de plantenhoek voorloper in het gebruik van Daytrade.

Daytrade als digitale etalage

Menno omschrijft Daytrade als een etalage waarin hij producten kan plaatsen die de koper misschien nog niet kent. Hij vergelijkt het met de klok. “Een koper kan niet alle artikelen van elke kweker volgen. Hierin maakt hij een bewuste keuze. Maar daardoor ziet hij niet het hele aanbod van een kweker. Daytrade biedt de kans om nieuwe of onbekende producten onder de aandacht van de koper te brengen.” Via Daytrade-mailings promoot Menno deze digitale etalage.

Daytrade biedt de kans om nieuwe of onbekende producten onder de aandacht van de koper te brengen

Menno van Es

Inzet van Daytrade-mailings 

Samen met Helmer van Wezel is Menno eigenaar van marketing- en adviesbureau The Green Brand Factory, bekend van het merk MoreLIPS. Met onder andere persoonlijke verkoop ondersteunen zij kwekers op het gebied van marketing en sales. Hierbij maakten zij al actief gebruik van de prijslijsten en bestellijsten in HortiHeat, maar nu ook van Daytrade-mailings. “Dagelijks versturen we om 4.00 uur het Daytrade-aanbod van onze kwekers naar klanten. Om duidelijk te maken dat het om Daytrade-handel gaan, noemen we deze mailing ‘Hub-Shop, dat te herkennen is aan het speciaal ontwikkelde logo.” Naast het versturen van Daytrade-mailings, plaatst Menno ook een link naar het aanbod op de tijdlijn van ‘zijn’ kwekers. Zo komt het aanbod ook via Floriday direct onder de aandacht van kopers die de kweker volgen.

Dagelijks verstuurt The Green Brand Factory Daytrade-mailings onder de naam 'Hub-Shop'

Floriday en Daytrade

Voor meer informatie over Daytrade, verwijzen wij je naar dit artikel op Floriday.

Wil jij ook je Daytrade promoten met Daytrade-mailings?

Gebruik jij al HortiHeat en wil je meer informatie over het inzetten van Daytrade-mailings? Of heb je nog geen abonnement op HortiHeat, maar wil je wel net als Menno Daytrade-mailings naar je klanten sturen? Neem dan contact met ons op.

Contact
© 2017 - HortiHeat