Heb jij de nieuwe functionaliteiten al gespot in de app HortiHeat op Floriday?
Lees hier meer over de uitleg hiervan:
We kunnen ons voorstellen dat je voor een fust een andere prijs hanteert dan voor een volle kar. Uiteraard wil je dit graag laten zien aan je klanten. Daarom kun je vanaf nu ook deze staffelprijzen tonen in de offerte die je via HortiHeat maakt en verstuurd. De standaard prijzen kun je ophalen uit Floriday, daarna kun je verschillende staffels handmatig aanmaken tijdens het aanmaken van een offerte. De staffelprijzen kunnen nog niet worden meegegeven in de bestellijst, maar ook hier wordt hard aan gewerkt.
Naast de artikeleigenschappen, de prijs en het aantal fusten wat beschikbaar is van dat product, wordt nu ook de belading van het artikel getoond. De informatie over de belading komt direct uit Floriday zelf, dit hoef je dus niet zelf handmatig toe te voegen.
Je kunt bij het versturen van de bestellijst zelf bepalen of je wel of geen EKT wilt versturen naar het systeem van jouw koper. Soms verzendt jouw eigen systeem namelijk ook al een EKT, waardoor er anders een dubbele EKT wordt gestuurd. Met het uitzetten van de EKT kun je dit voorkomen.
In de bestellijsten en offertes kun je nu je prijzen overnemen die je in Floriday hebt ingevuld. Dat kun je door middel van de knop ‘Haal prijzen op uit Floriday’. HortiHeat kijkt dan naar welke ontvangers jij hebt geselecteerd voor deze bestellijst, als deze allemaal in dezelfde prijsgroep zitten, neemt HortiHeat de prijs van deze prijsgroep over. Mochten de ontvangers van jouw bestellijst niet in dezelfde prijsgroep zitten, dan wordt de basisprijs uit Floriday opgehaald.
Wanneer je meerdere partijen van hetzelfde product met ieder een andere oogstdatum aanbiedt in één bestellijst, wil je uiteraard dat de oudste partij als eerste gekocht wordt (dus FIFO). Dat is vanaf nu ook. De partijen worden dan op één regel zichtbaar voor de koper in de bestellijst.
De nieuwe functie van de app HortiHeat op Floriday is live gegaan, namelijk het aanmaken en versturen van offertes. Met offertes kun je je artikelen promoten en kun je klantspecifieke aanbiedingen laten zien. Stuur jij regelmatig offertes naar jouw klanten, maar ben je op zoek naar een makkelijkere, snellere en professionelere manier dan wat je nu doet? Maak dan tot het einde van 2019 gratis gebruik van de HortiHeat offertes! Wil jij meer weten over deze functionaliteit? Lees dan hier verder!
Vanaf vandaag kun je via de bestellijst meegeven wat de minimale bestelhoeveelheid is voor een bestelling op je bestellijst. Deze gegevens zijn afkomstig van je levervoorwaarden die je hebt ingevuld in Floriday. Als je gebruik wilt maken van minimale bestelhoeveelheden, kun je in je levervoorwaarden in Floriday aangegeven wat deze minimale bestelhoeveelheden moeten zijn. Je kunt de minimale bestelhoeveelheden per afleverlocatie instellen. HortiHeat neemt deze gegevens dus over in de bestellijst. Bij het aanmaken van de bestellijst zie je deze gegevens terugkomen bij de stap ‘Looptijd en levervoorwaarden’. (Zie de afbeelding hieronder).
Wanneer kopers minder willen bestellen dan jouw ingestelde minimale bestelhoeveelheid, wordt er een melding weergegeven die aangeeft wat de minimale bestelhoeveelheid is. Dit kan dus verschillen per locatie, afhankelijk van wat jij hebt ingevuld in Floriday bij je levervoorwaarden. Tevens wordt de bestelling dan tegengehouden. Er kan dus geen bestelling worden geplaatst voor een hoeveelheid onder jouw minimale bestelhoeveelheid.
Nóg sneller je bestellijst versturen? Maak gebruik van de ontvangergroepen! Hiermee kun je een bepaalde groep klanten in een ontvangergroep zetten, zo kun je met één druk op de knop deze groep toevoegen als ontvangers.
Bij de stap ‘Ontvangers toevoegen’ kun je de ontvangers selecteren (m.b.v. het plusje +) en ze met de knop ‘Opslaan als ontvangergroep’ toevoegen aan een nieuwe groep.
Vanaf heden is het mogelijk om in één keer al je contacten te kunnen selecteren als ontvangers van je bestellijst. Naast de knop ‘+ Contacten toevoegen’ vind je de knop ‘Alles selecteren’. Wij raden echter wel aan om je bestellijst gericht te sturen naar een bepaalde doelgroep, omdat dan de kans groter is dat je het meeste uit de bestellijst gaat halen.
Wanneer je voor je bestellijst een partij gaat selecteren, worden de partijen nu getoond per locatie. Dit biedt meer overzicht zodat je sneller de gewenste partij kunt vinden en selecteren. Zie voor een voorbeeld de afbeelding hieronder.
De artikelcode van de partij bepaalt in welke volgorde de partijen worden getoond in de bestellijst. De partijen worden in alfabetische volgorde van de artikelcode getoond. Deze volgorde wordt gehanteerd bij het kiezen van de partijen en bij het invoeren van de prijzen van de partijen.
Bij het ingeven van de prijzen van de partijen worden de artikeleigenschappen nu ook getoond. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de potgrootte.
Onder ‘Bestellijsten’ > ‘Archief’ kun je al je verstuurde en verlopen bestellijsten bekijken. Ook kun je nu van elke bestellijst de statistieken ervan zien, van zowel lopende als verlopen bestellijsten. Zo kun je zien hoe goed je bestellijst heeft gescoord. De statistieken van de bestellijst vind je door achter de bestellijst op de 3 puntjes te klikken en te kiezen voor ‘Statistieken’. De statistieken geven bijvoorbeeld inzicht in hoeveel geld deze bestellijst heeft opgebracht, hoeveel fusten er zijn verkocht met deze bestellijst, etc. Zie voor een voorbeeld de afbeelding hieronder.
Een koper kan zelf kiezen hoe hij de partijen getoond wil hebben in de bestellijst: een lijstweergave of een blok weergave van de partijen. Zo kan de koper meer overzicht creëren in bijvoorbeeld een bestellijst met veel partijen. Zie voor een voorbeeld de afbeelding hieronder.
Bij stap 1 van het aanmaken van een bestellijst kun je nu een bericht toevoegen aan je bestellijst. Zo maak je de bestellijst een stuk persoonlijker en kun je bijvoorbeeld een product extra aanbevelen bij een bepaalde koper. Je kunt het bericht nóg persoonlijker maken door *|ontvanger|* toe te voegen. HortiHeat leest dan automatisch de naam van de ontvanger uit. Zo kun je een bestellijst persoonlijk maken, terwijl je de bestellijst naar verschillende personen verstuurd.
Daarnaast kun je ook *|bestellijst|* gebruiken om de naam van je bestellijst automatisch in te voeren in het tekstblok. Ook kun je *|looptijd|* gebruiken om automatisch de einddatum en -tijd te laten invullen in het tekstblok. Dat wordt dan bijvoorbeeld getoond als: ‘19 februari 06.00’.
Jouw levervoorwaarden kun je in Floriday specificeren onder ‘Aanbod > Directe verkoop > Levervoorwaarden’. HortiHeat haalt deze levervoorwaarden automatisch op en bij het aanmaken van de bestellijst, kies je voor de levervoorwaarden die op die bestellijst van toepassing zijn. De levervoorwaarden zijn verplicht om in te vullen. Bij het bestellen kan de koper alleen kiezen tussen de afleverlocaties die aangegeven zijn in de levervoorwaarden. Wanneer je dus geen tijden invult voor een bepaalde locatie, kan de koper deze ook niet kiezen of handmatig toevoegen.
Vanaf heden kun je contactpersonen toevoegen zonder dat het e-mailadres verplicht is. Je kunt deze contactpersonen toevoegen aan je contactpersonen, maar zodra je een bestellijst verstuurd, wordt het contactpersoon zonder e-mailadres er automatisch uitgefilterd.
De standaard geldigheid van een bestellijst was in eerste instantie ingesteld op een week. Vooral voor bloemenkwekers gaat de handel veel sneller, dus hebben we de standaard geldigheid van een bestellijst tot de volgende ochtend 06.00 uur ingesteld. Hier hebben we voor gekozen zodat de prijzen in de directe verkoop de klokprijzen niet beïnvloeden, die om 06.00 uur start.
Onder de kop ‘Netwerk’ zijn ‘Bedrijven’ en ‘Contacten’ toegevoegd. Hierin zie je een overzicht van de bedrijven die klant van jou zijn. De toegevoegde contactpersonen zijn te zien onder ‘Contactpersonen’. Je kunt vanuit hier nog geen contactpersonen toevoegen, dat doe je nu tijdens het aanmaken van de bestellijst.
Als je zowel gebruik maakt van de huidige uitgebreide HortiHeat als de nieuwe HortiHeat als app op Floriday, geldt de volgende aanpassing. In de tijdlijn van de huidige HortiHeat wordt bijgehouden hoeveel verstuuropdrachten er zijn uitgevoerd. In eerste instantie telde het overzicht ook de orderbevestigingen mee, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Daarom hebben we dit aangepast en worden nu alleen het aantal verstuurde bestellijsten meegeteld.
Mocht je vragen of feedback hebben over de feature ‘Bestellijsten’ dan kunnen Eduard of Erik je daarbij helpen. Mail naar: eduard@jem-id.nl of erik@jem-id.nl of bel naar: 0174-642613