Helpcenter

Vind snel het antwoord op jouw brandende vraag hieronder.

Over HortiHeat

HortiHeat is een online werkomgeving waarin je met collega's en/of partners samenwerkt. Met HortiHeat beheer je al je marketing- en salesactiviteiten op 1 plek. 

  • Het verkopen en promoten van je producten
  • Het onderhouden en delen van je netwerk
  • Het inzichtelijk houden van gemaakte klantafspraken
  • Het beheren van je taken in een overzichtelijke planning

HortiHeat is voor alle sierteeltkwekers die zijn aangesloten op Floriday. Van snijbloemen- tot plantenkwekers en leveranciers van hardware producten voor de sierteelt.

HortiHeat is een app op Floriday. Deze koppeling zorgt ervoor dat je informatie vanuit Floriday eenvoudig in HortiHeat kan importeren. Denk hierbij aan de producten in je catalogus, aanbiedingen, productprijzen en klantrelaties. Dit scheelt je een hoop extra werk dan wanneer je een marketing- en verkooptool zonder koppeling met Floriday gebruikt.

Dagelijks werkt ons team hard aan de ontwikkeling van HortiHeat. Vanuit onze eigen ideeën en door de input van onze gebruikers, bepalen wij welke wensen worden opgepakt en ontwikkeld. Via een nieuwsbrief houden wij de gebruikers op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Eenvoudig:

  1. Voeg de app HortiHeat toe aan je Floriday-account
  2. Stel in je werkomgeving alle instellingen in
  3. Nodig collega’s uit voor je werkomgeving
  4. Voeg klantrelaties en contactpersonen toe aan je netwerk
  5. Ontdek HortiHeat en ga aan de slag!

Je kan niet meer dan 1 eigenaar aan een werkomgeving toekennen. Wel kan je een onbeperkt aantal collega’s en partners aan je account toevoegen.

Inloggen

Het ontvangen van een foutmelding of het hebben van inlogproblemen, kan diverse oorzaken hebben: verkeerde inloggegevens, het antivirusprogramma, cookies of extensies in Google Chrome of het antivirusprogramma.

Inloggegevens
Vul de juiste inloggegevens in. Je gebruikersnaam is altijd een e-mailadres. Ben je je wachtwoord vergeten? Bekijk dan de stappen bij ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten?’.

Controleer je antivirusprogramma
In sommige gevallen kan je antivirusprogramma bepaalde websites onterecht blokkeren. Controleer daarom je antivirusprogramma om te zien of dit programma het bezoeken van de website van HortiHeat blokkeert.

Volg onderstaande stappen om een nieuw wachtwoord in te stellen:

  1. Klik je bij het inloggen op ‘wachtwoord vergeten?’
  2. Vul je gebruikersnaam in en klik op de knop ‘reset code aanvragen’
  3. Wijzig je wachtwoord met de code die je via de e-mail ontvangt
  4. Heb je geen e-mail ontvangen om je wachtwoord te resetten? Neem dan contact op met onze supportafdeling

 

Het verwijderen van cookies kan helpen om het inlogprobleem op te lossen. 

  1. Klik in Google Chrome op de 3 bolletjes rechtboven naast de webadresbalk in de browser 
  2. Ga naar ‘Instellingen’
  3. Klik op ‘Privacy en beveiliging’ in het linkermenu
  4. Kies voor ‘Cookies van derden’
  5. Ga naar ‘Alle sitegegevens en -rechten bekijken’
  6. Zoek rechtboven de naam van de website, in dit geval HortiHeat
  7. Klik rechts van de site op het prullenbakje om de cookies te verwijderen
  8. Klik op ‘Verwijderen’
  9. Sluit je browser af en start hem opnieuw op

Een foutmelding of problemen bij het inloggen, kan aan de extensies van Google Chrome liggen. Dit zijn hulpprogramma's binnen Chrome die vaak helpen, maar soms ook tegenwerken. Om na te gaan of het inlogprobleem hier ligt, schakel je met onderstaande stappen de extensies tijdelijk uit.

  1. Open Google Chrome
  2. Ga naar de ‘Extensies’ door op de 3 bolletjes naast de webadresbalk te klikken
  3. Klik op de extensie die je wilt uitschakelen
  4. Zet de gewenste extensie uit
  5. Klik op Details om de instellingen van de extensie te wijzigen
  6. Klik op Ontwikkelaarsmodus om de extensie-instellingen te wijzigen
  7. Klik op Toestaan in incognitomodus om de extensie in de incognitomodus te gebruiken
  8. Klik op Repareren om beschadigde extensies te herstellen

Abonnementen

Jazeker. Sluit een proefabonnement af en ervaar gratis 30 dagen lang de voordelen van HortiHeat.

Bij HortiHeat kies je voor een jaarabonnement of een seizoensabonnement. Bij een seizoensabonnement sluit je een abonnement af per 3 maanden. Deze wordt elke 3 maanden automatisch verlengd. Met een jaarabonnement en seizoensabonnement krijg je toegang tot je eigen online werkomgeving. Nodig collega’s en partners uit om hierin samen te werken.

Voor een jaarabonnement betaal je € 89 per maand. Een seizoensabonnement kost € 119 per maand. Wil je een partner voor jouw werkomgeving uitnodigen? Dan betaal je daar € 45 per partner per maand voor.

Neem contact op met onze supportafdeling of vul het contactformulier in om een abonnement af te sluiten. Geef hierbij af welk type abonnement je wil afsluiten: een jaar- of een seizoensabonnement. Wij sturen je vervolgens per e-mail een activeringslink voor je account. Klik hierop om je account te activeren en ga aan de slag met HortiHeat.

Je sluit bij ons voor een jaar of of per 3 maanden een abonnement af. Deze gaat in vanaf het moment dat je je account activeert. Dit geldt ook voor het abonnement van een partner.

Jammer dat je je abonnement wil opzeggen. We hebben een opzegtermijn van 1 maand. Stuur vóór de 1e van de maand een mailtje naar support om je abonnement op te zeggen. 

Samenwerken

Jazeker. Volg de volgende stappen om een partner uit te nodigen:

  1. Klik links onder het menu in je dashboard op je werkomgeving
  2. Kies ‘Partner uitnodigen’
  3. Vul het e-mailadres en de naam van de partner in
  4. Selecteer de organisatie van de partner die je wil uitnodigen (niet je eigen organisatie)
  5. Klik op de button ‘Uitnodigen’ om de uitnodiging te verzenden

Als eigenaar van een werkomgeving stel je permissies in voor partners. Deze permissies gelden voor alle partners in jouw omgeving. 

  1. Klik links onder het menu op je werkomgeving
  2. Kies ‘Workspace instellingen’
  3. Ga naar ‘Workspace’ en stel de partnerpermissies in
  4. Klik op ‘Opslaan’

Ja. Geef permissies aan de eigenaar en bepaal zelf wat je met de eigenaar deelt.

  1. Ga naar je werkomgeving en vervolgens naar ‘Mijn organisatie’
  2. Vink hier bij ‘Permissies’ de bolletjes aan die je met de eigenaar wilt delen op het gebied van Catalogus en Aanbod 

Nee, er is geen limiet. Het uitnodigen van het aantal partners voor jouw werkomgeving is onbeperkt.

Ga in je werkomgeving naar je workspace instellingen en klik op ‘Collega’s’. Hier vind je al je partners.

Ga naar ‘Collega’s’ in je workspace instellingen. Klik op de 3 bolletjes naast de partner en klik op ‘verwijderen’.

Netwerk

In je werkomgeving vind je in het linkermenu je netwerk. Hier vind je alle bedrijven, contactpersonen en ontvangersgroepen in je netwerk. Ook kun je hier via ‘Reputatie’ inzien of er hard bounces, klachten of uitschrijvingen van je relaties zijn.

Jazeker.

  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Klik in het overzicht op de button ‘Importeer Floriday netwerk’

Bedrijven uit je Floriday-netwerk staan direct in HortiHeat. Vanwege de privacywet worden contactpersonen niet meegenomen. Deze voeg je zelf aan de bedrijven toe.

 

Je voegt eenvoudig een nieuw bedrijf toe aan je netwerk door de volgende stappen te volgen:

  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Klik op de button ‘Nieuw bedrijf toevoegen’ rechts in het scherm
  3. Vul de benodigde informatie in het formulier in en voeg eventueel een bedrijfslogo toe
  4. Deel het bedrijf met je netwerk door het vinkje onderaan het formulier aangevinkt te houden. Zet deze uit wanneer je deze niet met je partners wil delen.
  5. Klik op de button ‘Opslaan’ rechts bovenin het scherm om het bedrijf aan je netwerk toe te voegen

Om een contactpersoon binnen een bedrijf toe te voegen, moet het bedrijf in je netwerk staan. Staat deze nog niet in je netwerk, volg dan de stappen van de vorige vraag om dit te doen. 

  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Zoek het bedrijf op waar je een contactpersoon aan toe wilt voegen
  3. Klik op betreffend bedrijf, er opent zich nu een bedrijfskaart met alle bedrijfsinformatie
  4. Klik op de button ‘Contactpersoon toevoegen’ in de bedrijfskaart
  5. Vul de benodigde contactgegevens van de contactpersoon in en voeg eventueel een foto toe
  6. Voeg de contactpersoon aan het bedrijf toe door op de button ‘Opslaan’ rechtsbovenin het scherm te klikken
  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Zoek het bedrijf op waarvoor je de gegevens van je contactpersoon wil wijzigen
  3. Klik op betreffend bedrijf, er opent zich nu een bedrijfskaart met bedrijfsinformatie en contactpersonen
  4. Klik op de 3 puntjes naast het te wijzigen contactpersoon en kies voor ‘Bewerken’
  5. Wijzig de contactgegevens en sla deze op door op de button ‘Opslaan’ rechtsbovenin het scherm te klikken

Ja, je kan een ontvangersgroep aanmaken en hier bedrijven aan toevoegen. Bijvoorbeeld een ontvangersgroep met alle A-klanten. Op die manier verstuur je specifieke aanbiedingen in één keer naar een groep.

  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Klik bovenin op het tabje ‘Ontvangersgroepen’
  3. Klik rechts op de button ‘Nieuwe ontvangersgroep’
  4. Geef de ontvangersgroep een logische naam en ga naar ‘Contactpersonen selecteren’
  5. Selecteer de contactpersonen die je aan de groep wil toevoegen
  6. Sla de ontvangersgroep op door rechts bovenin op de button ‘Bevestigen’ te klikken
  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Zoek het bedrijf op waaruit je een contactpersoon wil verwijderen
  3. Klik op het bedrijf, er opent zich nu een bedrijfskaart met bedrijfsinformatie en contactpersonen
  4. Klik op de 3 puntjes naast het betreffende contactpersoon en kies voor ‘Verwijderen’
  5. Verwijder het contactpersoon definitief door op ‘Bevestigen’ te klikken
  1. Ga naar ‘Netwerk’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Zoek het bedrijf op dat je wil verwijderen
  3. Klik op de 3 puntjes naast het betreffende bedrijf en kies voor ‘Verwijderen’
  4. Verwijder het bedrijf definitief door op ‘Bevestigen’ te klikken

Verkopen

Je verkoopt en promoot je producten via een aanbieding of een prijslijst.

Het belangrijkste verschil tussen een aanbieding en een prijslijst is dat een aanbieding gekoppeld is aan Floriday. Deze verstuur je daarom alleen naar ontvangers die een Floriday-account hebben. Een prijslijst is vergelijkbaar met een offerte. Deze is niet gekoppeld aan Floriday en is daardoor voor elke ontvanger toegankelijk.

  1. Ga naar ‘Verkopen’ in het linkermenu in je dashboard 
  2. Klik op ‘Nieuwe aanbieding’
  3. Haal de link van je Floriday-aanbieding op in Floriday of vind hem door te bladeren
  4. Vul de informatievelden in 
  5. Wijzig eventueel de volgorde van je artikelen door op de 2 streepjes links naast de afbeelding te klikken. Houd de artikelregel vast en sleep hem naar boven of onder.
  6. Selecteer vervolgens bij de tab ‘Ontvangers’ je ontvangers of een ontvangersgroep
  7. Ga naar lay-out om je aanbieding op te maken
  8. Verstuur de aanbieding als test naar jezelf ter controle (button ‘Aanbieding als test versturen’), plan de verzending in (vinkje ‘Inplannen op datum’) of verzend hem direct (button ‘Aanbieding nu verzenden’)
  9. Vink de optie ‘Taak voor nabellen aanmaken’ aan om deze als reminder in je planning te zetten
  1. Ga naar ‘Verkopen’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Klik op ‘Nieuwe prijslijst’
  3. Vul alle velden in
  4. Voeg artikelen toe aan de prijslijst door deze in het zoekveld te zoeken of op de button ‘Kies artikelen’ te klikken. Zoek artikelen in je eigen catalogus of in de catalogus van je partner door naast het zoekveld zijn account te selecteren. 
  5. Voer alle artikelinformatie in 
  6. Selecteer vervolgens bij de tab ‘Ontvangers’ je ontvangers of een ontvangersgroep
  7. Ga naar lay-out om je prijslijst op te maken
  8. Voeg een bijlage toe om mee te sturen aan de prijslijst. Dit kan tot 10 MB.
  9. Verstuur de prijslijst als test naar jezelf ter controle (button ‘prijslijst als test versturen’), plan de verzending in (vinkje ‘Inplannen op datum’) of verzend hem direct (button ‘prijslijst nu verzenden’)
  10. Vink de optie ‘Taak voor nabellen aanmaken’ aan om deze als reminder in je planning te zetten
  1. Klik bij ‘Verkopen’ in het menu op ‘Nieuwe Floriday-aanbieding’ of ´Nieuwe prijslijst´
  2. Ga in de aanbieding-prijslijst naar het tabje ‘Lay-out’
  3. Voeg een nieuwe lay-out toe via ‘Nieuwe lay-out toevoegen’
  4. Upload een omslagfoto
  5. Stel je primaire en secundaire kleur in, bijvoorbeeld je huisstijlkleuren
  6. Vink de optie ‘Deze lay-out opslaan voor toekomstig gebruik’ aan en geef de lay-out een naam
  7. Klik op ‘Lay-out opslaan’
  8. Stel bij het tabje 'Lay-out' een lay-out als standaard in door hier het sterretje aan te vinken

Let op: bij prijslijsten kun je ook instellen of je je producten in highlight, kolommen of rijen wil tonen. Wil je standaard je producten in kolommen weergeven? Vink dan bij 'kolommen' het sterretje aan. Toekomstige prijslijsten worden automatisch in de gewenste indeling getoond.

 

Controleer alle verplichte velden. Heb je deze goed ingevuld? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

Planning en taken

In je planning staan alle taken. Je kunt hier gebruikmaken van de filters “Labels”, “Team” en de kalender om een taak te zoeken. Je planning vind je terug in het dashboard en in het linkermenu bij ‘Planning’.

Via je dashboard pas je je planning eenvoudig aan:

  1. Klik op de 3 bolletjes in de taak die je wilt aanpassen
  2. Kies voor ‘bewerken’, ‘afronden’ of ‘verwijderen’
  3. Voeg een taak aan je planning toe door op het +-teken rechts bovenin te klikken

Je kan je planning ook aanpassen via ‘Planning’ in het linkermenu in je dashboard. 

  1. Rond hier een taak af door in betreffende taak op ‘Afronden’ te klikken
  2. Bewerk of verwijder een taak door op de 3 bolletjes in de taak te klikken
  3. Maak een nieuwe taak aan door op de button ‘Nieuwe taak’ te klikken

Vul je taken zo volledig mogelijk in. Door dit te doen, kan je in de planning zoeken op de bedrijfsnaam waarvoor de taak is aangemaakt, kan je taken per maand bekijken en kan je filteren op label en teamlid. Zo maak je de planning voor jezelf nóg overzichtelijker.

Taken die zijn aangemaakt via een contactmoment, verschijnen direct in je planning. Wil je een taak zonder contactmoment aan je planning toevoegen? Ga dan naar 'Planning' in het linkermenu in je dashboard.

  1. Klik op de button 'Nieuwe taak' rechts in het scherm
  2. Maak de taak voor jezelf aan of wijs hem toe aan een collega
  3. Hang een deadline aan de taak
  4. Beschrijf de taak
  5. Geef aan wat voor type taak het is: een vervolgafspraak of herinnering
  6. Deel de taak met je team of houd hem voor jezelf en klik op de button 'Aanmaken'

Het bewerken of verwijderen van taken doe je in je planning. 

  • Taak bewerken: klik op de 3 bolletjes in de taak en kies voor ‘Bewerken’
  • Taak bewerken: klik op de 3 bolletjes in de taak en kies voor ‘Verwijderen’

Taken rond je af via je planning op je dashboard of via ‘Planning’ in het linkermenu. Na het afronden van een taak, verdwijnt deze direct uit de planning.

  • Klik in het dashboard op de 3 bolletjes van de taak die je wilt afronden en kies voor ‘Afronden’
  • Via ‘Planning’ klik je op ‘Afronden’ in de betreffende taak

Contactmomenten

Je vindt het overzicht met contactmomenten terug in je werkomgeving bij ‘Contactmomenten’ in het linkermenu. Hier kun je je contactmomenten via de kalender per maand bekijken en filteren op label en op team.

Ja, om een contactmoment aan te maken, moet een bedrijf in je netwerk staan. Staat het bedrijf of de contactpersoon niet in je netwerk? Voeg deze dan eerst aan je netwerk toe.

  1. Ga naar ‘Contactmomenten’ in het linkermenu in je dashboard
  2. Klik rechts bovenin op de button ‘Nieuw contactmoment’ 
  3. Selecteer het bedrijf waarvoor je het contactmoment aanmaakt
  4. Voeg het contactpersoon van het bedrijf met wie je hebt gesproken toe
  5. Geef aan welke type contact je hebt gehad
  6. Beschrijf je contactmoment; wat heb je besproken of zijn er afspraken gemaakt?
  7. Vul in wanneer het contact heeft plaatsgevonden
  8. Deel het contactmoment met jezelf of collega’s. Let op: je bent verplicht om hier een collega in te vullen.
  9. Voeg een taak aan het contactmoment toe door op ‘taak toevoegen’ te klikken. Dit is handig wanneer een contactmoment actie vereist. Wijs een taak aan een collega toe, hang er een deadline aan, beschrijf de taak en geef aan wat voor type taak het is. Door het vinkje ‘delen met team’ aan te zetten, deel je de taak als vanzelfsprekend met je team. Wil je de taak voor jezelf houden? Zet het vinkje dan uit.
  10. Sla het contactmoment (en de taak) op door op de button ‘aanmaken’ te klikken.

Wanneer je een contactmoment aanmaakt, selecteer je bij ‘collega’s’ de betreffende collega. Je kan hier meerdere collega’s aan toevoegen.

  1. Maak een contactmoment aan om een taak toe te kunnen voegen
  2. Vul de benodigde informatie in
  3. Klik onderin op ‘+ Taak toevoegen’
  4. Beschrijf je taak in het open veld en geef aan wat voor type taak het isVink het vakje ‘Delen met team’ aan als je deze taak wilt delen met je team. Wil je de taak voor jezelf houden? Zet het vinkje dan uit.
  5. Sla de taak op door op de button ‘Aanmaken’ te klikken
  6. Bij het opslaan van het contactmoment wordt de taak ook opgeslagen

Heb je al een contactmoment aangemaakt en wil je hier later een taak aan toevoegen? Klik dan op het contactmoment en vervolgens op het +-teken bij ‘Taken’.

Je taken vind je terug in je planning op het dashboard en in het linkermenu onder ‘Planning.

Het toevoegen, verwijderen of afronden van taken doe je door op het contactmoment te klikken. 

  • Taak toevoegen: klik op het ‘+-teken’ naast de taak om een taak aan het contactmoment toe te voegen
  • Taak bewerken: klik op de 3 bolletjes in de taak en kies voor ‘bewerken’, ‘afronden’ of ‘verwijderen’ 
© 2017 - HortiHeat